tisdag 18 april 2017

Stickad väst/poncho




Lagom till påsk blev mitt senaste stickprojekt färdigt. Trots att modellen heter "Winter is coming" var färgen åtminstone passande till påsk. Mönstret kommer från Drops design och hittas HÄR. Jag valde dock att ha lika lång resår både fram och bak. 

Garnet jag använde var Alpaka 70 från BBB (70% alpacka, 20% ull, 10% akryl), 50 g=80 m och jag stickade fram och tillbaka med rundstickor nr 6 på resåren och nr 7 resten. 

Träknapparna jag köpte på en knappmarknad i Shanghai för några år sedan passade bra till det här plagget. 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar färg och mysig modell! :D

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack! Jag tittade just in på din fina blogg också. Mycket fint och inspirerande!

Unknown sa...

If you're looking to lose pounds then you absolutely have to get on this totally brand new custom keto meal plan diet.

To create this keto diet, certified nutritionists, fitness trainers, and professional chefs have joined together to develop keto meal plans that are efficient, decent, cost-efficient, and delicious.

From their first launch in 2019, hundreds of people have already completely transformed their body and well-being with the benefits a great keto meal plan diet can offer.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones offered by the keto meal plan diet.