lördag 30 mars 2013

Påskpynt 2013











Här kommer ett bildregn av årets påskpynt. Jag har faktiskt inte gjort något nytt påskpynt detta år, utan bara plockat fram sånt jag gjort tidigare år. 

De svartvita äggen har jag målat med tusch. Plastäggen har jag limmat notblad och gamla boksidor på. De färgglada äggen har jag gjort för många år sedan med en teknik som min mamma lärt mig. Man droppar smält bivax på ägg och doppar dem i färgbad i flera omgångar. När man är nöjd med sitt mönster och färgen så smälter man bort bivaxen. Lite komplicerat, men kul och resultatet blir fint (vissa ägg gjorde jag redan i lågstadiet).

Kransen har jag gjort genom att surra fast fjädrar med tunn ståltråd på en grövre ståltråd. Videkissor har jag limmat på ett större ägg av styrox/frigolit. Och sist men inte minst det fina porslinägget med videkissor som jag fått i present (Pentik). Så här ser påsken 2013 ut hos oss. 

Glad påsk önskar jag er alla läsare!

2 kommentarer:

johanna sa...

kommer ihåg en påsk för "några" år sen med bivax och färger i en stuga i ruka men mina kom inte fram i år :)

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Haha, jo vi kollade nyligen på en videofilm från den resan! Det var några år sedan och så roligt att se!