onsdag 26 mars 2014

Nya kuddar i vardagsrummet







Nu har jag bytt kuddfodral i vardagsrummet. Det blev tre olika varianter. De svartvita kuddarna med streck och rutfält hittade jag på loppis för 1,50 €/st. De kommer ursprungligen från H&M och var oanvända. Jag gillade tyget (linne och viskos) och att vissa partier var tryckta medan andra var sydda med upphöjda sömmar för lite struktur.

Kuddarna med svartmålat mönster har jag gjort själv samtidigt som förvaringspåsarna jag skrev om HÄR. Tyget är naturvitt linne som jag målat med textilfärg. På baksidan sydde jag ett grått linnetyg som lämnat över från gamla gardiner.

Den tredje kudden med husfasader är en kökshandduk från Lagerhaus som jag sytt ihop till ett kuddfodral.
 
Den fjärde kudden i gungstolen har jag haft länge redan och det är en gammal spetsduk som jag sytt på ett svart tyg. Jag märker att de flesta inredningsbloggare fyller sina soffor med pasteller nu till våren, men här blev det en ganska dämpad färgskala. Jag får väl snart ta fram lite påskpynt för att pigga upp det hela. Lite gult syns ju redan på gardinerna och prydnadsfåglarna.

Inga kommentarer: