fredag 11 april 2014

Köksdetaljer

 






Det händer inte så mycket här på inredningsfronten. Jag försöker att inte samla på mig så mycket nytt nu när vi så småningom ska flytta. I köket har det i alla fall smugit sig in några nya detaljer som jag inte visat på bloggen. 

Ett par fina molnunderlägg i silikon hittade jag på loppis i vintras. Jag hade redan spanat på dem i en webb-butik, men tyckt att de var väl dyra. Kort därefter hittade jag två likadana på loppis för 1,50 €.

Till födelsedagspresent i början av månaden fick jag ett tjusigt fat och servetter från Marimekko.

En ny matta flyttade också in i vintras. Tomten var snäll och kom med en plastmatta från Pappelina. Egentligen tyckte jag bra om trasmattan som mamma vävt också, men smutsiga kattassar och annat söl i köket gör att en plastmatta är mer praktiskt.

Inga kommentarer: