fredag 12 augusti 2011

Dregellapp




Här är lite sånt som jag pysslat med på sistone: en dregellapp (eller finare uttryckt: scarf) till en väldigt liten person. Vi ska snart bli föräldrar för första gången och nu har en helt ny härlig pysselvärld öppnat sig  för mig :)! Det är så spännande att kolla runt vad man kan fixa och sy till en liten krabat och nu har jag alltså börjat på lite själv också. 

Scarfen är tänkt att skydda kläderna lite mot fukt och fläckar och samtidigt se snygg ut. Övre delen är trikåtyg och lite större för att få en bubblig scarf-känsla. Undre delen är fleecetyg som håller bort vätska lite bättre. Mönstret hittade jag på denna blogg.

6 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Så spännande tid ni har framför er ! Grattis !
Kraam
Sanne

mira sa...

hieno!

Anonym sa...

Vilken fin blogg och vad mycket fint pyssel!!! Du är verkligen kreativ och duktig. Hittade hit via "Pyssel och trams".
Hälsningar Lena

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Tack ska ni ha! Rolig med era fina kommentarer :)!

Annika sa...

Oj vilken söt dregellapp! Funderar på ifall jag också skulle våga försöka mig på en sån.. Du kommer väl och assisterar mig om det skiter sig?! :)

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Friskt vågat, hälften vunnet :)! Absolut ska du testa (och visst kan jag rycka ut om det blir för många svordomar)!