söndag 19 augusti 2012

Juthbacka 2012



  
I helgen har jag varit på Juthbackamarknaden i Nykarleby, liksom många andra här i trakten. Tidigare år har jag varit på fredag, som är första marknadsdagen, men i år testade jag på lördag i stället. Det var ett lyckat drag tror jag. Lite mindre folk så man kunde kolla runt i lugn och ro. Kanske de bästa fynden gjordes på fredag, men på lördag var försäljarna mer ivriga att bli av med saker så prutningen gick lite lättare.

Jag brukar inte göra så många fynd på Juthbackamarknaden, så jag blev positivt överraskad i år när jag gjorde ett par riktigt roliga fynd. Jag ska visa mer en annan dag, men här är åtminstone ett par bilder på två Lennart Hellsing böcker som jag köpte. De passar bra som fina blickfång i barnrummet (och självklart att läsa). 

Korgen på bilden är också ett fynd som jag hittade på föräldrarnas sommarstuga. Korgen hade jag och mina systrar när vi var yngre.

Inga kommentarer: