tisdag 4 september 2012

Jakten på den perfekta dynan



Mitt senaste pyssel är kanske av det ovanligare slaget...

För många år sedan hade jag en favoritdyna när jag sov, som var perfekt på alla sätt och vis. Tyvärr har ju dynor en viss livslängd och måste bytas ut i något skede. Sedan dess har jag provat mig fram bland alla världens modeller, allt från lättaste dunkudden till kompakta syntetkuddar, men ingen har kunnat mäta sig med favoriten. 

Nu gjorde jag slag i saken och försökte göra en egen kopia av favoritkudden. Jag tog en bit skumgummimadrass som blev över när vi förminskade lillans madrass till sängen och så gick jag lös med saxen. Efter första provnatten konstaterade jag att bitarna skulle vara något mindre till storleken och att jag fyllt dynan för mycket. Jag sprättade upp och gjorde om. Nu efter andra nattens test har jag lyckats komma så nära originalet som möjligt, tror jag. Svårare än så var det tydligen inte...     

Inga kommentarer: