tisdag 24 februari 2015

Detaljer i vardagsrummet







Idag bjuder jag på några detaljbilder från vardagsrummet. Här syns ett par gamla pyssel jag gjort; ljusstaken i trä och koppar (HÄR) och kuddarna med handmålat linnetyg (HÄR). Den virkade ytterkrukan har min mamma gjort. Jag har flera såna i olika nyanser och storlekar.

Vår katt (frass) Sniper har också fått flytta med till nya huset. Han trivs nog helt bra här, men ibland på nätterna vandrar han iväg till vår gamla lägenhet för att kolla läget. När det vankas frukost kommer han tillbaka.


Just nu ser man mycket vårinspiration i bloggar, tv och tidningar, men ännu har jag svårt att slita mig från skinntofflor, fårskinnsfällen och yllefiltarna. Ett tag till får de stanna. Planterat om blommor har jag i alla fall sysslat med några dagar nu. Den stora koppartunnan har stått i mina morföräldrars hem som tidningsförvaring. Därefter blev den blomkruka hos mina föräldrar och nu fick både blomma och kruka flytta hit. Eftersom vi har så högt till tak passar det bra med en lite större grönväxt här (blev lite tomt när julgranen försvann).

2 kommentarer:

emma sa...

Hej Jenny!
Alltid roligt att titta in till din blogg. Du hör till mina favoriter! Kommer gärna ut å hälsar på snart ; ) kram Emma.

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Hej Emma! Kul att du gillar bloggen och kommenterar! Det var så kul att få se ert nya fina hus! Kom gärna hit och hälsa på snart! Kram!